SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szał e-zakupów coraz większy

W pierwszym kwartale br. Amerykanie wydali na internetowe zakupy 15,5 mld USD

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wydatki wzrosły o 28,1% - wynika z rządowego raportu. Jak wskazuje Forrester Research, w tym roku łącza wartość e-commerce w USA może wynieść ponad 114 mld USD - informuje "Internet Standard".

Statystyki przedstawił serwis ClickZ.com. Branża handlu internetowego w USA ma się coraz lepiej. W pierwszym kwartale br. wydano ponad 15 mld USD na zakupy online. W porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku oznacza to spadek o 11%.

Trend wzrostowy potwierdza fakt, że wartość przychodów w pierwszym kwartale br. okazała się o 28,1% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Forrester Research wskazuje, że w tym roku wartość sprzedaży online wzrośnie o ponad jedną czwartą w porównaniu z wynikami za 2003 r. Tym samym możemy się spodziewać, że amerykański rynek e-handlu będzie wart 114 mld USD.

Największy wzrost przychodów w tym roku odnotować mają sklepy z produktami zdrowotnymi i kosmetykami (o 61%) oraz ubraniami (o 42%). Silnie zwiększy się także popyt na kwiaty, kartki oraz upominki (o 41%). Z rządowego raportu wynika również, że tegoroczna sprzedaż internetowa będzie stanowiła 6,6% przychodów z handlu detalicznego w USA. Dla porównania w minionym roku odsetek e-zakupów wyniósł 5,4%, a w 2002 roku - 3,6%. W przeciągu dwóch lat wartość internetowych zakupów podwoiła się.

Coraz więcej sklepów internetowych osiąga zysk. W 2003 roku aż 79% działających w USA internetowych miejsc sprzedaży zamknęło zyskiem rok rozliczeniowy. W ubiegłym roku o 91% wzrosła sprzedaż usług turystycznych przez Internet. Przychody utrzymały się na poziomie 52,4 mld USD.

Dołącz do dyskusji: Szał e-zakupów coraz większy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl