SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TalentMedia testuje platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami

Sieć partnerska TalentMedia udostępniła testowo platformę TalentTube, która ma ułatwiać realizację kampanii content marketingowych z udziałem mniej popularnych youtuberów. Platforma - stanowiąca pierwsze takie rozwiązanie w Europie - na razie została uruchomiona w Polsce, trafi także do innych krajów z naszego regionu.

Lidija VukićLidija Vukić

TalentTube będzie współpracować z autorami kanałów youtube’owych mających minimum tysiąc subskrybentów. Według danych Paladin Software w Polsce działa ok. 14 tys. takich kanałów. Przedstawiciele TalentMedia podkreślają, że obecnie tylko 5-7 proc. z nich - te najpopularniejsze - realizują kampanie content marketingowe we współpracy z sieciami partnerskimi, domami mediowymi i samymi reklamodawcami.

Nowa platforma będzie skierowana przede wszystkim do marketerów chcących promować się we współpracy z twórcami mniej popularnych, niszowych kanałów, tzw. mikroinfluencerami.

Jak będzie działać TalentTube?

- Cały mechanizm platformy został tak skonstruowany, by marki, agencje lub domy mediowe mogły precyzyjnie pozyskać pożądaną ilość wyświetleń w ramach zdefiniowanej przez siebie grupy docelowej. Rozliczenie nastąpi wyłącznie za zrealizowaną i zweryfikowaną liczbę wyświetleń treści. Szacujemy, że za każdy milion wyświetleń i średnio cztery miliony minut uwagi konsumentów marka będzie płacić około dwa razy mniej niż w dedykowanych kampaniach branded content. Będzie to również stawka prawie o połowę niższa niż średnia w kampanii TrueView dla spotu 30-sekundowego - opisuje Lidija Vukić, szefowa TalentTube.

TalentMedia zapewnia, że nowa platforma będzie współpracowała z autorami kanałów, na których regularnie pojawiają się bezpieczne, niekontrowersyjne treści. Będzie też działał z dwustopniowym system weryfikacji materiałów tworzonych w ramach kampanii.

- Mamy świadomość, że nasz projekt to zupełnie nowa jakość w obszarze branded content. Z jednej strony przed tysiącami polskich twórców po raz pierwszy pojawia się szansa na współpracę z markami i autentyczna możliwość monetyzacji treści. Natomiast z punktu widzenia marek to absolutny przełom w dostępności do małych i średnich influencerów na YouTube. Bardzo często to właśnie oni są prawdziwymi liderami opinii i mają realny wpływ na swoją widownię - podkreśla Lidija Vukić.

W najbliższym okresie TalentTube będzie oferować rozwiązania reklamowe z zakresu branded content. - Czyli lokowanie przez twórców produktów i usług klientów bezpośrednio w publikowanych przez nich treściach - opisuje szefowa platformy. - Branded content jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy na YouTube w Polsce. Co wynika m.in. z faktu, że dużo internautów korzysta z adblocka i trudno do nich dotrzeć z przekazem w tradycyjnym formacie reklamowym.  Poza tym na start zaproponujemy firmom atrakcyjne promocje cenowe. Wierzymy, że to zachęci do współpracy również te marki, które dysponują mniejszym budżetem lub dotychczas nie współpracowały z youtuberami z tak zwanego long tail - dodaje.

- TalentTube to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Na rynku amerykańskim funkcjonuje ameBit, który również proponuje lokowania na YouTube, jednak jest wyłącznie tablicą ogłoszeniową bez jakiegokolwiek algorytmu - tłumaczy Krystian Botko, CEO TalentMedia. - Tymczasem TalentTube to dość złożony algorytm, który kalkuluje wynagrodzenie dla twórców uwzględniając kilka kryteriów: średnią liczbę wyświetleń, kategorię tematyczną treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Na poziomie interfejsu nasze rozwiązanie to również swoista tablica ogłoszeń, która w jednym miejscu łączy popyt na wideo branded content z tysiącami twórców, którzy codziennie publikują filmy wokół setek różnych pasji - opisuje Botko.

Testy w Polsce, potem start w innych krajach

Platforma została właśnie uruchomiona w wersji testowej w Polsce. Na starcie udostępnia podstawowe funkcjonalności dla twórców wideo: możliwość wybierania i rozliczania kampanii, wkrótce zostanie uruchomiony moduł dla marek pozwalający na zautomatyzowane zamawianie usług.

Zespół TalentTube zamierza pozyskać z rynku opinie i sugestie, na podstawie których będą wprowadzone dodatkowe funkcjonalności, również z zakresu grywalizacji i z wykorzystaniem technologii blockchain

- Wykorzystujemy bardzo zaawansowany i precyzyjny algorytm bazując na informacjach podanych przez markę w briefie i danych podanych przez twórcę przy zakładaniu profilu. Zadaniem platformy jest odpowiednie połączenie obu podmiotów w celu zrealizowania efektywnej kampanii. Będziemy także przeprowadzać dwustopniową moderację, w tym potwierdzać podane przez twórcę dane i parametry. Więcej szczegółów technicznych nie możemy niestety zdradzić - tłumaczy Lidija Vukić. - Twórcy dostaną informacje niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia kampanii i już na starcie będą wiedzieli jakich szacunkowych zarobków mogą się spodziewać - zaznacza.

W ciągu dwóch miesięcy spółka planuje uruchomienie platformy także w Bułgarii, a potem - w kolejnych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. - Do końca roku szacujemy, że na platformie będzie zarejestrowanych około 10-20 proc. z 14 tys. kanałów mających minimum 1000 subskrypcji. To jest też liczba kanałów, która nie jest związana żadną siecią. Z kolei liczbę kanałów związanych z sieciami partnerskimi szacujemy na ok. 1 tys. - tak Lidija Vukić przedstawia plany rozwoju usługi w Polsce.

TalentMedia od roku należy do Mediacapu

Sieć partnerska TalentMedia współpracuje z ok. 90 kanałami youtube’owymi (m.in. Cyber Marian, Zuzanna Borucka, JDabrowski, Agnieszka Grzelak, Grupa Spryciarze.pl, Kabaret Czwarta Fala czy Śmiechawa TV), które mają łącznie 22 mln subskrybentów i notują miesięcznie ponad 100 mln odtworzeń ich wideo. Firma realizuje projekty marketingowe dla takich firm i marek jak m.in. Tymbark, Virgin Mobile, Obi i Hasbro.

W marcu ub.r. 51 proc. udziałów w TalentMedia nabyła grupa marketingowa Mediacap. W ub.r. TalentMedia zanotowała 10 mln zł wpływów, dwa razy więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. łączne wpływy TalentMedia, Opinie.pl i Plastream (wszystkie te platformy należą do Mediacapu) wyniosły 4,5 mln zł, po wzroście w skali roku o 27 proc. w ujęciu proforma. Mediacap w raporcie finansowym zaznaczył, że w całym br. Opinie.pl i TalentMedia mają osiągnąć znaczące zyski.

Dołącz do dyskusji: TalentMedia testuje platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jenny
A czy będzie tam można przeprowadzić kampanię jakościową, do ludzi 30+ z dużych miast? Bo nie wydaje mi się, żebym trafił do takich odbiorców dzięki Cyber Marianowi czy Lordowi Kruszwilowi... Pytam zupełnie serio.
odpowiedź
User
TalentTube
A czy będzie tam można przeprowadzić kampanię jakościową, do ludzi 30+ z dużych miast? Bo nie wydaje mi się, żebym trafił do takich odbiorców dzięki Cyber Marianowi czy Lordowi Kruszwilowi... Pytam zupełnie serio.
Jenny, dziękujemy za pytanie. Nasza platforma ruszyła dzisiaj, więc dopiero się rozkręcamy, ale z pewnością twórcy z demografią 30+ też będą na platformie. W razie jakichkolwiek pytań dot. realizacji kampanii, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu: pomoc@talenttube.tv :)
odpowiedź
User
Zespół TalentTube
Jenny, dziękujemy za pytanie. Nasza platforma ruszyła dzisiaj, więc dopiero się rozkręcamy, ale z pewnością twórcy z demografią 30+ też będą na naszej platformie. W razie jakichkolwiek pytań dot. realizacji kampanii, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu: pomoc@talenttube.tv :)
Pozdrawiamy.
odpowiedź