SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam

Program “The Voice of Poland” oglądało mniej widzów niż w jego paśmie śledziło propozycje TVP 1 i TVN, ale więcej niż przyciągał Polsat. TVP nie jest zadowolona z wyników show. Nie zdecydowała jeszcze, czy będzie druga edycja.

Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje (więcej na ten temat), nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. “Bitwy”, a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.

Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie  komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.

Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.

W paśmie emisji “The Voice od Poland” TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję “Mam talent!” (poznaj szczegóły widowni show), a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka (“Pogoda”, filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.

>>> Podopieczny Nergala wygrał “The Voice of Poland” (fotorelacja z finału)

Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.

- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością “The Voice of Poland”, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję “show Bitwa na głosy” (więcej na ten temat). Na razie nie wiadomo, czy “The Voice” wróci na antenę jesienią.  - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.


fot. Nergal, Damian Ukeje / TVP

“The Voice of Poland” oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Andrzej Piaseczny, a program prowadzili Hubert Urbański, Magdalena Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.


Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku

DataStartKoniecWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
03-09-201120:0020:441 836 75214,90%13,33%
03-09-201121:0521:512 070 51215,58%12,78%
Średnia1 955 70615,26%13,02%
10-09-201120:0020:472 229 88316,58%15,88%
10-09-201121:0721:552 138 16515,45%14,15%
Średnia2 184 21016,01%14,97%
17-09-201120:0020:472 178 89416,35%16,04%
17-09-201121:0421:562 508 57918,47%16,45%
Średnia2 352 59717,47%16,27%
24-09-201120:0020:472 386 55516,70%15,25%
24-09-201121:0521:562 587 80118,14%16,70%
Średnia2 491 10917,45%16,04%
01-10-201120:0320:492 554 62418,28%19,03%
01-10-201121:0721:572 380 00817,21%17,76%
Średnia2 463 63917,73%18,34%
08-10-201120:0821:292 502 26816,55%16,35%
15-10-201120:0721:282 451 65516,29%16,98%
 
22-10-201120:0821:272 031 84913,54%12,02%
22-10-201121:2922:102 622 65018,36%17,47%
Średnia2 231 42215,11%13,89%
29-10-201120:0721:252 265 35614,80%15,01%
29-10-201121:2622:032 688 62718,52%17,66%
Średnia2 404 27115,98%15,87%
05-11-201120:0821:272 021 08512,93%13,07%
05-11-201121:2822:052 252 89915,31%14,63%
Średnia2 094 81413,66%13,57%
12-11-201120:0821:272 004 05913,40%11,69%
12-11-201121:2722:052 387 56917,25%15,74%
Średnia2 126 62914,56%12,98%
19-11-201120:0821:291 874 42312,62%14,15%
19-11-201121:3022:071 924 93013,74%13,97%
Srednia1 890 26212,96%14,09%
26-11-201120:0821:311 721 93811,75%9,28%
26-11-201121:3122:222 069 63214,98%12,45%
Średnia1 854 24312,93%10,48%
03-12-201120:0821:322 296 15915,69%14,52%
03-12-201121:3322:172 510 64918,68%16,44%
Średnia2 369 72316,66%15,19%
10-12-201120:0821:302 736 45217,63%16,50%
10-12-201121:3022:152 818 94019,61%17,83%
Średnia2 765 69318,29%16,98%
Średnia z całości2 266 37415,69%14,85%



Oglądalność formatu na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN3 382 35923,41%26,14%
TVP 12 648 82518,33%17,58%
TVP 2 – VOP2 266 37415,69%14,85%
Polsat1 710 81911,84%12,68%


Profil widowni talent-show

  ADH %AFF
PłećMężczyźni34,94%73
Kobiety65,06%126
Wiek 4-92,44%41
 10-155,98%88
16 - 193,06%55
20 - 243,82%49
25 - 297,02%79
30 - 347,19%87
35 - 397,50%102
40 - 445,87%91
45 - 496,33%92
50 - 5411,44%142
55 - 5911,33%146
6028,02%139
Wlk. miastaWieś47,25%121
< 50 tys.23,39%97
50-100 tys.5,98%70
100-200 tys.7,68%95
> 200 tys.15,70%78
ZawódTop management8,24%95
Pracownicy średniego szczebla14,86%99
Pracownicy fizyczni i rolnicy18,79%94
Emeryci36,00%140
Inni22,11%72
WykształceniePodstawowe47,02%104
Średnie29,66%100
Wyższe14,89%118
Inne8,43%66


 

Dołącz do dyskusji: “The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sebo
To jeden z lepszych programów muzycznych, ale miał sporą konkurencję w tym paśmie. Na pewno lepszy od "Mam talent" i "tylko muzyka"
odpowiedź
User
shade
ten program to gniot, z resztą publiczność oceniła go sama, skoro w tym samym czasie dwukrotnie więcej widzów wybierała Mam Talent w tvn, który nie ma zasięgu ogólnopolskiego. TVP2 niech lepiej już nie śpiewa, z reszta tańczenie na lodzie tez im nie wyszło...
odpowiedź
User
Marta
Kayah kladzie kazdy program w ktorym sie pokaze. Tak samo bylo z Fabryka gwiazd w Polsacie
odpowiedź