SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TikTok śrubuje rekord, Wykop i Linkedin z dużymi wzrostami (TOP10 platform społecznościowych)

W efekcie kolejnego wzrostu TikTok ma już 14,5 mln polskich użytkowników, mocno zwiększyła się też odwiedzalność Wykopu i Linkedin. Zdecydowanym liderem pozostaje Facebook, który nadal wyprzedza TikToka także pod względem średniego czasu korzystania przez internautów.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,05 mln użytkowników, czyli 86,89 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 17 godzin, 21 minut i 56 sekund.

Facebook jest liderem kategorii społecznościowej we wszystkich tych statystykach. Kolejne trzy platformy społecznościowe miały po 13-16 mln użytkowników. Instagram (tak jak Facebook należący do koncernu Meta) zanotował 15,89 mln internautów, 52,99 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 32 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, TikTok - 14,48 mln użytkowników, 48,32 proc. zasięgu oraz 15 godzin, 52 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania, a Twitter - 13,04 mln internautów, 43,49 proc. zasięgu oraz 55 minut i 57 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.

Dwie platformy osiągnęły po ok. 8,3 mln odwiedzających. Pinterest przyciągnął 8,33 mln internautów (co dało 27,78 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 38 minut i 51 sekund, a Snapchat miał 8,28 mln użytkowników, 27,64 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 59 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Platforma blogowa Blogspot.com (należąca do Google) w kategorii społecznościowej zanotowała 6,59 mln użytkowników, 22 proc. zasięgu oraz jedynie 3 minuty i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Linkedin, którego właścicielem od paru lat jest Microsoft, odwiedziło 6,58 mln internautów (21,97 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i 22 sekundy.

W czołowej dziesiątce są dwie polskie platformy. Wykop zanotował 4,62 mln użytkowników, 15,42 proc. zasięgu oraz 29 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania, a służący do zbiórek charytatywnych serwis Siepomaga.pl - 3,75 mln internautów, 12,52 proc. zasięgu oraz minutę i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca Facebook stracił 224,7 tys. polskich internautów (to 0,9 proc. w dół), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o 2 godziny, 54 minuty i 36 sekund (20,1 proc.). Instagram przy spadku liczby użytkowników o 291,4 tys. (1,8 proc.) zyskał 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (17,5 proc.).

W obu statystykach zwiększyły się wyniki TikToka i Twittera. Ta pierwsza platforma osiągnęła wzrost o 335,8 tys. odwiedzających (2,4 proc.) oraz 4 godziny, 46 minut i 31 sekund spędzonych średnio przez użytkownika (17,5 proc.), a druga - 456,2 tys. internautów (3,6 proc.) oraz 12 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (30 proc.).

TikTok osiągnął swój kolejny rekordowy wynik, odkąd w połowie ub.r. w ramach badania Mediapanel zaczęto podawać łączne dane serwisów i aplikacji funkcjonujących pod wspólną marką. W sierpniu ub.r. platforma zanotowała 10,37 mln polskich użytkowników i 29,73 proc. zasięgu, w grudniu - już 12,37 mln odwiedzających i 41,64 proc. zasięgu, a w styczniu - 13,49 mln użytkowników i 44,7 proc. zasięgu.

Na Snapchacie liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 153,9 tys. (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez internautę - o 44 minuty i 57 sekund (33,4 proc.). Linkedin zyskał 562,8 tys. internautów (9,3 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.), a Wykop - 443,2 tys. (10,6 proc.) oraz 8 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania (38,3 proc.).

Natomiast Blogspot.com w kategorii społecznościowej zanotował spadek o 528,1 tys. użytkowników (7,4 proc.) oraz 67 sekund średniego czasu spędzanego przez odwiedzającego (25,2 proc.), a Siepomaga.pl - o 639,2 tys. internautów (14,5 proc.) oraz 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (29 proc.).

Dołącz do dyskusji: TikTok śrubuje rekord, Wykop i Linkedin z dużymi wzrostami (TOP10 platform społecznościowych)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl