SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia

UOKiK ocenił, że operatorzy kablowi UPC Polska i Multimedia Polska zbyt późno poinformowali abonentów o wycofaniu kilku programów telewizyjnych ze swoich ofert. UPC dostało 380 tys. zł kary, a Multimedia - 208 tys. zł.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów badał postępowanie UPC Polska i Multimedia Polska od grudnia ub.r., kiedy otrzymał skargę od konsumenta na tę pierwszą firmę oraz zawiadomienie od przedsiębiorcy dotyczące tej drugiej. Prezes urzędu ustaliła, że obaj operatorzy poinformowali swoich abonentów o usunięciu kilku programów telewizyjnych z oferty później niż - jak nakazuje prawo - z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. Przy czym klienci UPC taką informację dostali dopiero po wprowadzeniu tych zmian.

Prezes UOKiK uznała, że firmy naruszyły zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nie kary finansowe. UPC Polska ma zapłacić 379 658 zł, a Multimedia Polska - 208 254 zł. Przy czym decyzja nie jest prawomocna: Multimedia Polska odwołała się już do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość. UOKiK podkreśla, że kary są stosunkowo niewysokie, bo obaj operatorzy zaprzestali stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałali z urzędem podczas postępowania wyjaśniającego.

Przypomnijmy, że półtora miesiąca temu UOKiK za podobne niedopełnienie obowiązku informacyjnego ukarał sieć Vectra prawie 490 tys. zł (więcej na ten temat).

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Multimedia tak robili w Wabrzeznie (kujawsko-pomorskie),gdy wlaczalo sie telewizor to okazywalo sie ze zostaly zabrane jakies kanaly lub wprowadzono w ich miejsce inne stacje
odpowiedź
User
ert345
multimedia tak robili i robią do tej pory w Wielkopolsce że do informacja jest ale już po fakcie i zawsze w piśmie jest ten sam powód że kanał okazał się być za drogi i koniec. W prowadza się co prawda inny ale wcale nie lepszy a gorszy .
odpowiedź
User
Niezadowolony klient
Multimedia okrada swoich klientów. Mam nadzieję, że ludzie pomału będą rezygnować z ich usług, bo przecież można już odbierać sygnał w dobrej jakości korzystając z nadajników naziemnych!!!! Wystarczy kupić telewizor z tunerem DVB-T lub dokupić przystawkę do starego telewizora i mamy sporo kasy w kieszeni.
odpowiedź