SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejna platforma będzie walczyć ze współdzieleniem kont

Latem ma zadebiutować tańszy pakiet Viaplay z reklamami. Skandynawski serwis streamingowy w tym samym okresie chce rozpocząć walkę z osobami udostępniającymi swoje hasła osobom spoza gospodarstwa domowego. Firma szacuje, że postępuje tak jedna trzecia subskrybentów. 

Viaplay dąży do poprawy sytuacji finansowej. Pomóc mają w tym działania, które na świecie zainaugurował z sukcesem Netflix. Na konferencji prasowej szefostwo nordyckiej firmy poinformowało, że podjęto pierwsze kroki w sprawie reklam i skończyły się one sukcesem. - Będzie to dobrze współgrało z naszymi ambicjami, aby zastąpić spadające przychody z reklam linearnych rosnącą sprzedażą reklam cyfrowych - stwierdził dyrektor generalny Viaplay Jørgen Madsen Lindemann. W planach są rozmowy z potencjalnymi partnerami reklamowymi.

Transmisje sportowe tylko na jednym urządzeniu

Na niektórych rynkach Viaplay ograniczył możliwość oglądania transmisji sportowych do jednego urządzenia jednocześnie (w Polsce to dwa urządzenia). Lindemann stwierdził, że doprowadziło to do ograniczenia udostępniania kont o 80 proc. lub więcej, w zależności od wydarzenia, które zostało objęte ograniczeniami. Menadżer zapowiedział, że Viaplay pójdzie w ślady konkurentów. Walka z udostępnianiem haseł ma objąć także inne treści, takie jak filmy i seriale.

Zdaniem  Lindemanna, walka z udostępnianiem hasłem jest naturalnym posunięciem wobec praktyk niektórych użytkowników. - To tak, jakbyś kupił bilet do kina i wychodząc, po obejrzeniu filmu, dawał bilet innej osobie, która mogłaby go obejrzeć za darmo. Następnie  wychodząc, przekazałaby ten sam bilet kolejnej osobie, która również mogłaby zobaczyć film bezpłatnie - mówił przedstawiciel skandynawskiej platformy. 

Viaplay zamierza sięgnąć po podobne rozwiązania do tych stosowanych przez Netfliksa. Użytkownicy będą musieli wskazać główne gospodarstwo domowe. Odtwarzanie na innych urządzeniach będzie działać, jeśli zostanie potwierdzona ich obecność w obrębie danego domostwa. Viaplay nie zdradził czy walka z udostępnianiem haseł obejmie wszystkie rynki. Nie odpowiedział też na nasze pytania w tej sprawie.

Z polskiego rynku firma zamierza się wycofać do lata 2025 roku. Możliwe jest sprzedanie serwisu lub wchodzących w skład niego praw (m.in. Premier League, Formuły 1, Bundesligi, gal KSW). Wśród faworytów w tym kontekście są wymieniani Canal+ (największy udziałowiec Viaplay) i Telewizja Polsat, która niebawem straci prawa do Ligi Mistrzów.

Nowy kanał linearny

Viaplay poinformował, że pracuje nad kanałem linearnym z wiadomościami sportowymi. Ma być dostępny na większości rynków, gdzie działa platforma. Tydzień temu informowaliśmy, że stacja Viaplay Sport News ruszy pod koniec wakacji w Danii. W ofercie mają być programy newsowe i publicystyczne dotyczące sportu.

Teraz Viaplay dodał, że zapowiadana stacja będzie korzystać z treści Sky Sports News, a także Premier League. - To naturalny sposób na zapewnienie fanom sportu jeszcze większego zasięgu. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej zarabiać na prawach sportowych i innych produktach sportowych – stwierdził Lindemann.

Niedawno informowaliśmy, że Grupa Viaplay i Talpa Network nawiązały współpracę, dzięki której holenderski linearny kanał telewizyjny SBS9 zmienił nazwę na Viaplay TV. Obie firmy mają dzielić się zyskami ze stacji. Do Viaplay TV trafiają na przykład wybrane transmisje z Formuły 1, oferowane przez Viaplay. Pod nazwą Viaplay Sports działały już linearne kanały sportowe w Wielkiej Brytanii. Ostatnio poprzedni właściciel je odkupił i wróciły do nazwy Premier Sports.

Duże koszty praw sportowych

Viaplay zmaga się z rosnącymi kosztami praw sportowych. Platformie nie udało się przełożyć ich na abonentów, chociaż w Holandii zdecydowała się ona na podwyżkę cen z 15,99 euro do 17,99 euro. Rentowność mają zwiększyć sublicencje na prawa sportowe.

Portal Totaaltv.nl podał, że Viaplay mocno przepłacił za wiele praw sportowych, co doprowadziło do fatalnej sytuacji finansowej i obecnych kłopotów ze sprzedażą licencji. Tylko w Holandii firma wydaje 33 mln euro rocznie za prawa do Formuły 1. Ich dotychczasowy posiadacz Vodafone Ziggo płacił trzy razy mniej. Podobnie wygląda sprawa z Premier League, gdzie za 6-letnią licencję na większość rynków, gdzie działa Viaplay (w tym polski) zapłacono 2 mld euro.

Łączne przychody Viaplay Group w I kwartale br. wyniosły 4,76 mld koron, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszt ich uzyskania wzrósł z 4,13 do 4,46 mld. Strata operacyjna pogłębiła się z 325 do 473 mln koron, a przy wzroście bilansu przychodów i kosztów finansowych z 37 mln koron straty do 1,09 mld koron zysku wynik netto poszedł w górę z 288 mln koron straty do 605 mln koron zysku.

Dołącz do dyskusji: Kolejna platforma będzie walczyć ze współdzieleniem kont

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stefan
zapomniał dodać, że to bardzo drogi bilet do kina ;)
7 1
odpowiedź
User
kolis
zapomniał dodać, że to bardzo drogi bilet do kina ;)


I że za niego można obejrzeć bardzo dużo filmów i sportu, a nie tylko jeden jak w kinie xd
1 3
odpowiedź
User
Saull
a za te ciagłe "problemy techniczne" to oni jakąś kare dostali .....może jak by dostali szybciej by sie wynieśli
5 0
odpowiedź