SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Większość skarg na reklamy dotyczy stereotypów płci. Ballerina najbardziej oprotestowana

2488 skarg wpłynęło w 2014 roku do Rady Reklamy. Zdecydowana większość, bo aż 2191 skarg dotyczyło stereotypów płci. Najwięcej dotyczyło reklam w internecie. W sumie w ub.r. Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań.

Spośród 2488 skarg złożonych w 2014 roku do Rady Reklamy, aż 2191 skarg (41 spraw) dotyczyło stereotypów płci, w 85 przypadkach (9 spraw) konsumenci skarżyli się na posługiwanie się strachem w komunikacji marketingowej. 83 skargi dotyczyły wprowadzania w błąd, a 29 reklam zostało uznanych przez skarżących za nieodpowiednie dla małoletnich.
Zarzuty dyskryminacji pojawiły się w 25 skargach, podobnie było w przypadku agresji. W 19 przypadkach konsumenci sformułowali zarzuty braku odpowiedzialności społecznej. W sumie w roku 2014 Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań.

Najbardziej skarżone medium roku 2014 to internet - 1682 skargi dotyczyły kampanii prowadzonych w sieci. Na drugim miejscu znalazły się nośniki reklamy zewnętrznej - 489 skarg, na trzecim telewizja - 181 skarg.

2483 skargi wpłynęły od konsumentów, 5 od przedsiębiorców. Ponad 90 proc. skarg zostało złożonych drogą elektroniczną, przy użyciu formularza znajdującego się na stronie internetowej radareklamy.pl.

Media

skargi

sprawy

Internet

1682

53

Reklama zewnętrzna

489

42

Telewizja

181

77

Prasa

101

10

Marketing bezpośredni

16

15

Radio

15

15

Kino

0

0

Inne

4

4

W sumie

2488

216

Najwięcej skarg - aż 1625 - wpłynęło na reklamy z sektora odzieżowego, głównie za sprawą reklamy internetowej kolekcji dziecięcej Ballerina, którym konsumenci zarzucali wykorzystywanie wizerunku dzieci pokazanych w wyuzdany sposób. Ta reklama została uznana przez KER za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy. 162 skargi wpłynęły na reklamy restauracji, a 119 na reklamy związane z edukacją i szkoleniami.

188 konsumentów poskarżyło się na reklamę szkoły nauki Police, przedstawiającej kobiety w strojach kąpielowych na tle samochodu do nauki jazdy. Na reklamie widać było  też dwuznaczne hasła „Pozwolimy Ci szybko skończyć...” oraz „Twój pierwszy raz? Zaliczaj z nami”. Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama narusza normy etyczne.

92 osoby złożyły skargę na reklamę płynu do chłodnic Borygo. Skarżona reklama przedstawiała mężczyznę i trzy kobiety w jego objęciach, z bardzo dwuznacznym podpisem „Możesz mieszać ze wszystkimi kolorami”. Również w tym przypadku arbitrzy stwierdzili naruszenia norm kodeksu branżowego.

Sektor

Skargi

Sprawy

Odzież

1625

6

Restauracje

162

1

Edukacja

119

3

Motoryzacja

103

11

Społeczna

96

6

Kosmetyki

91

8

Handel

51

22

Żywność

45

13

Telekomunikacja

33

21

Zdrowie - Leki

26

21

Zdrowie - Suplementy diety

22

18

Usługi finansowe / ubezpieczenia

12

10

Rozrywka

12

10

Usługi telewizyjne

11

2

Napoje Bezalkoholowe

8

3

Alkohol

7

6

Wyroby Medyczne

5

3

Inne

60

52

W sumie

2488

216

Komisja Etyki Reklamy w przypadku 1921 skarg zgodziła się z zarzutami skarżących, uznając, że reklama powinna być wycofana, w 13 przypadkach arbitrzy zalecili wprowadzenie zmian. 206 skarg zostało oddalonych, a 345 skarg nie spełniało wymogów formalnych lub zarzuty nie dotyczyły zakresu Kodeksu Etyki Reklamy.

>>> Zobacz wszystkie oprotestowywane reklamy

Dołącz do dyskusji: Większość skarg na reklamy dotyczy stereotypów płci. Ballerina najbardziej oprotestowana

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nixc
W KER same leśne dziadki, jakoś nie wyglądają na ludzi wrażliwych na problem seksizmu i dyskryminacji :/
odpowiedź
User
zefgyal
Może zaczną kontrolować reklamy przed wprowadzeniem ich do telewizji, a nie po wyświetleniu milionom widzów.
odpowiedź