SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wjazd do Sosnowca tylko z paszportem - nietypowa promocja miasta

Władze Sosnowca w ramach nowej akcji promującej miasto wśród turystów wydają przyjezdnym nietypowe paszporty. Kampanię przygotował Urząd Miasta Sosnowca.

Kampania promocyjna pod nazwą „Sosnowiec – All Inclusive” potrwa całe wakacje. Na potrzeby akcji przygotowano 10 wersji paszportów dla turystów, na których prezentowane są najciekawsze atrakcje miasta. To m.in. ogrody jordanowskie, zabytki, największy w Polsce wodny tor przeszkód Aquator, kompleks wyciągów do wakeboardu i nart wodnych Wake Zone czy ścianka wspinaczkowa Poziom 450. Osobliwe dokumenty mają ważność 30 dni.

- Ponieważ wiemy, że wiele osób spoza Sosnowca ma obawy, czy może do niego wjechać nie posiadając paszportu. Wychodzimy tym osobom naprzeciw i wydamy im paszporty ze specjalnym naszym atestem od ręki - mówi prezydent miasta Arkadiusz Chęciński.

Reklamy Sosnowca pojawią się w prasie, portalach internetowych i stacjach radiowych. Same paszporty będą trafiały bezpośrednio do rąk „zainteresowanych turystów”, wręczą je ambasadorzy  i ambasadorki miasta. Katalog „Last Minute” zostanie wysłany pocztą do instytucji, firm i korporacji spoza Sosnowca.

Na terenie miasta w czasie wakacji zorganizowane zostaną happeningi z udziałem celnika, który będzie sprawdzał posiadanie odpowiednich dokumentów, a w razie ich braku będzie je wręczał.

Dodatkowo, dla mieszkańców Sosnowca przygotowano konkurs fotograficzny na najciekawsze ujecie miasta i okolic. W jury zasiadają Jerzy Łakomski i „rowerowy” podróżnik Waldemar Malina. Nagroda główna konkursu to 5 tys. zł. Dodatkowo, pięciu uczestników, których prace zostaną wyróżnione, otrzymają nagrodę pocieszenia w wysokości tysiąca złotych.

- W ten sposób motywujemy i dajemy możliwość, aby sami mieszkańcy Sosnowca promowali swoje miasto poza jego „granicami”. Liczymy na kreatywność i innowacyjność w pomysłach, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku  podkreśla Arkadiusz Chęciński.

"Autoironiczny insight" Sosnowca

Zapytana o ocenę kreacji Agnieszka Sosnowska, CEO agencji  Biuro Podróży Reklamy, przywołuje przykład podobnej akcji "paszportowej" z zagranicy.

- Skojarzenia mam pozytywne. Doświadczyłam podobnej akcji na Bienalle Sztuki w Wenecji dwa lata temu. Tam tunezyjski artysta wystawiał paszporty uczestnikom festiwalu. Paszporty obywatela świata. Była budka strażnicza jak przy przekraczaniu granicy, poważna mina celnika. To było fajne. Akcja Sosnowca kojarzy mi się z tą tunezyjską. Wiele zależy od szczegółów - od tego z jakim wdziękiem i jakiej jakości będą "rozgrywane" działania BTL. Kreacje paszportowe nie powalają - ale widziałam raczej tylko okładki. - ocenia ekspertka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl

Sosnowska uważa, że cały koncept wziął się z humoru i dystansu do wizerunku Sosnowca w Polsce. - Akcja z tego co rozumiem wyrasta z autoironicznego insightu. Fajne jest to, że jest to mniej lub bardziej skuteczny sposób pokazania dystansu, co w marketingu mocodawców publicznych nie jest częste - twierdzi Agnieszka Sosnowska.

Dołącz do dyskusji: Wjazd do Sosnowca tylko z paszportem - nietypowa promocja miasta

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwerty
Mam gdzieś w szufladzie paszport polsatu :)
odpowiedź
User
Paweł
Fajny pomysł.
odpowiedź
User
.n
Paszport i gadżet, gas maska :D
odpowiedź