SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być”

Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.

Kwietniowe spotkania w warszawskim Pięknie były okazją do poznania redakcji WP Kobiety. Podczas nich odbyła się debata pt. „Zachowania konsumentek względem nowych trendów w obszarze lifestyle”. Zaprezentowano misję, nowe cykle redakcyjne oraz kalendarz na 2019 rok. Wśród gości byli klienci i partnerzy, którzy komunikację swoich marek adresują do kobiet.

– Nigdy w historii kobiety nie miały takiego wpływu na rzeczywistość. Dużo więcej mogą i dużo więcej chcą, a przez to – dużo więcej muszą. Żyć lepiej to dla kobiet coraz rzadziej znaczy być „wszystko-ogarniającą”, „sama-sobie-radzącą”, „zawsze-radę-dającą” super woman. Kobiety potrzebują wyluzować, przejść od „perfekcyjna ja” do „szczęśliwa ja”, a my chcemy je na tej drodze wspierać – mówi Małgorzata Golińska, dyrektor zarządzająca obszarów lifestyle, zdrowie i parenting w WP.

Golińska przedstawiła linię programową WP Kobiety opartą o cztery trendy w obszarze lifestyle: ciałopozytywność, lepszy umysł/życie odgracone, sportomania/wellbeing oraz nowa przytulność. Pokazała także, jaką tematykę w ramach każdego z trendów WP Kobieta zamierza prezentować użytkownikom. Zmiany służą pisaniu w duchu akceptacji i życzliwości. Klienci i partnerzy zyskują bezpieczną i wiarygodną przestrzeń reklamową oraz zaangażowanych użytkowników.

Paulina Gumowska, redaktor naczelna WP Kobiety przedstawiła kalendarz działań oraz cykle redakcyjne, takie jak m. in. #ZadbanaPolka i #ZdrowaPolka. Zaprezentowała też akcje CSR serwisu: #SamotnyRodzic, która wspiera rodziców samotne wychowujących oraz #toniejestzgoda, przypominająca kobietom ich podstawowe prawa.

– Dziennikarki i dziennikarze WP Kobiety to zaangażowani pasjonaci, którzy czują misję zmiany otaczającej nas rzeczywistości. Jestem dumna z akcji i działań CSR, które wspólnie realizujemy każdego dnia – mówi Paulina Gumowska.

W panelu dyskusyjnym „Zachowania konsumentek względem nowych trendów w obszarze lifestyle” udział wzięły dr Barbara Frątczak-Rudnicka z firmy badawczej 4P Research Mix, autorka raportu „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia”, która przedstawiła kluczowe dla polskich internautów trendy w stylu życia; Joanna Stopyra, womenologist, autorka Women Power Index, założycielka Women Power Media, pierwszego w Polsce portalu poświęconego wpływowi kobiet na biznes, społeczeństwo i gospodarkę; Magda Krajewska, prowadząca profil #Instalekarz, instagramerka zajmująca się tematem zdrowego stylu życia oraz Ewa Zakrzewska, modelka plus size, wspierająca ideę ciałopozytywności.

Redakcja WP Kobiety codziennie prezentuje porady, wywiady, wideo, inspiracje i podejmuje tematy ważne dla kobiet. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z marca br. serwis odwiedziło 5,2 mln realnych użytkowników.