SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę tranzytową spadły w 2008 r. o 13 proc.

W ubiegłym roku na reklamę tranzytową (czyli na środkach komunikacji) wydano 38,25 mln zł, czyli o 13 proc. mniej niż w 2007 roku - pokazują dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Instytucja uważa, że przyczyną regresu jest wprowadzanie przez przewoźników ograniczeń w korzystaniu z taboru w celach reklamowych.

W ubiegłym roku wartość rynku reklamy tranzytowej wyniosła dokładnie 38 257 643, co oznacza spadek o ponad 13 proc. w porównaniu z 2007 rokiem, kiedy koszty promocji na środkach komunikacji wydano 44,1 mln zł - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. W czwartym kwartale minionego roku wydano na reklamy tranzytowe 8,73 mln zł, czyli o 6 mln zł mniej niż w tym samym okresie 2007 roku.

- Wynik ten jest znacząco odmienny od naszych prognoz, które zakładały, że uruchomienie nowego taboru tramwajowego i autobusowego w większości polskich miast przyniesie nowe możliwości reklamy- komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Tymczasem większość zakładów komunikacji miejskiej w Polsce wprowadziła w 2008 roku znaczące ograniczenia w korzystaniu ze swego taboru dla celów reklamy - dodaje. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przewiduje, że reklama na środkach komunikacji nie będzie się znacząco rozwijać także z powodu przeniesienia budżetów do promocji standardowej i ogólnego spowolnienia rynku reklamowego, w związku z czym od bieżącego roku będzie podawać wartość reklamy tranzytowej jako składnik całego sektora reklamy out of home.

Dominujące sektory w 2008 roku:

1. Rozrywka/Kultura 17,26%
2. Żywność 16,37%
3. Sprzedaż 15,96%
4. Finanse/Marketing 10,66%
5. Wyposażenie domu i biura 7,52%

Na reklamę tranzytową zdecydowanie najwięcej wydały w ubiegłym roku sieci handlowe - 4,9 mln zł, czyli 12,8 proc. ogólnej wartości tej formy promocji. Ponad 3 mln zł przeznaczyły na ten cel browary, a więcej niż 2 mln zł - firmy telefonii komórkowej, banki oraz producenci sprzętu RTV i AGD.

rt

Zestawienie obejmuje firmy: AMS S.A., Business Consulting oraz CAM Media.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę tranzytową spadły w 2008 r. o 13 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl