SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zły rok dla pism komputerowych, “Komputer Świat” z największym spadkiem

W 2011 roku wszystkie pisma komputerowe i o grach komputerowych miały niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej. Największy spadek zanotował “Komputer Świat”, najmniejszy - “CD Action”, który pozostał liderem rankingu.

Poświęcony grom komputerowym miesięcznik „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) miał w ub.r. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 84 316 egz., notując spadek o 0,37 proc., najmniejszy w zestawieniu - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem rankingu pozostał komputerowy ”PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 65 291 egz. po spadku wynoszącym 19,13 proc.

Podium zamyka dwutygodnik “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największą w zestawieniu stratę w wysokości 22,49 proc. i zakończył ub.r. ze średnim wynikiem na poziomie 39 283 egz. Od lutego br. tytuł ten jest miesięcznikiem.

ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
CD Action 84 316 84 626
PC Format 65 291 80 732
Komputer Świat 39 283 50 681
PC World 31 543 40 443
Chip 28 421 34 735


W grudniu ub.r kolejność tytułów w zestawieniu była taka sama jak w całym ub.r. Liderem ze sprzedażą ogółem na poziomie 87 141 egz. był “CD Action”, który jako jedyny zanotował wzrost wynoszący 4,01 proc. Drugie miejsce zajął “PC Format” (60 129 egz., spadek o 18,21 proc.), a trzeci był “Komputer Świat” (33 844 egz., spadek o 22,79 proc. - największy w rankingu). 

Wirtualnemedia.pl grudzień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
CD Action 87 141 83 778
PC Format 60 129 73 519
Komputer Świat 33 844 43 834
PC World 29 044 33 873
Chip 24 475 28 915

*- „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu, reszta pism to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: Zły rok dla pism komputerowych, “Komputer Świat” z największym spadkiem

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Magazyny komputerowe to jedyne czasopisma bez reklam.Albo prawie bez reklam. Jakim cudem wydawcy bilansują takie tytuły?
0 0
odpowiedź
User
marinos
Nie wiem skad masz takie dane, ale w CD-Action reklam jest sporo, przynajmniej 20 stron ze 132 to reklamy. W PC-Format reklam jest mniej, ale tez ich nie brakuje.
0 0
odpowiedź
User
Nikkei
Ale w pozostałych czasopismach komputerowych nikt już się nie reklamuje, to fakt.
0 0
odpowiedź